We houden je privégegevens privé
We doen er alles aan om jouw privégegevens ook echt privé te houden. Wanneer je iets bij ons bestelt, wil je natuurlijk geen pottenkijkers die er met jouw persoonsgegevens vandoor gaan. Terecht ook.
We vragen wel gegevens van jou, zodat we je zo goed mogelijk kunnen helpen. Welke gegevens we vragen en waarvoor we ze gebruiken lees je hieronder. Ook zie je wat je rechten zijn, wie toegang heeft tot je data en hoe lang we je gegevens bewaren.
De juridische gronden voor het gebruik van jouw gegevens
Volgens de privacywetgeving moeten we zeggen welke ‘juridische gronden’ we hebben om je gegevens te gebruiken. We hebben gegevens van je nodig vanwege de contractuele afspraken tussen jou en Bizzcards, zoals jouw aankoop van een product of je recht op garantie. Dit is het geval bij:
- Bestellen.
- Bezorging.
- Retour en reparatie.
- Contact met onze klantenservice.
- Gegevens voor op de business kaart.
- Gegevens voor in de digitale omgeving van de business kaart.
Wie heeft toegang tot jouw gegevens?
We geven je gegevens alleen door aan andere partijen als dat echt nodig is voor onze dienstverlening. Het betreft dan deze partijen: bezorgpartners, leveranciers, productondersteuning en betaalpartners. Onze bezorgpartner moet tenslotte je bestelling afleveren op het juiste adres, en je wilt niet de naam van je buurman op je digitale business kaart hebben. In verdachte situaties zijn we verplicht om klantgegevens te delen met overheidsinstanties. De partijen die van ons toegang krijgen tot je gegevens, mogen deze ten slotte alleen gebruiken om jou een dienst te leveren namens Bizzcards.
Hoe lang bewaren we jouw gegevens?
We bewaren en gebruiken jouw gegevens niet langer dan noodzakelijk. Daarna verwijderen we alle data die we van je hebben.
We houden intern de volgende termijnen aan:
- Van de Belastingdienst moeten we onze administratie met jouw factuur-, betaal- en bestelgegevens 7 jaar bewaren.
- Gegevens die nodig zijn voor het bezorgen, bewaren we tot je bestelling is aangekomen (maximaal een week).
- Gegevens die we gebruiken om fraude te voorkomen bewaren we heel lang. Niet leuk, wel nodig.
- Gegevens die we gebruiken voor het ontwerp van de kaart bewaren wij tot de kaart af is (maximaal een week)
- Gegevens die we gebruiken voor uw online visite pagina worden zorgvuldig opgeslagen op onze beveiligde server, zodat uw product in takt blijft.
Welke gegevens?
Als je iets bij ons besteld hebben we onder andere de volgende gegevens van je nodig:
- Voor- en achternaam.
- Adres, woonplaats en postcode.
- Uw e-mailadres.
- Uw telefoonnummer.
- Uw betaalgegevens en factuur.
o Betalingen via automatische incasso gaan bij ons via Stripe.
Wat zijn jouw rechten?
Uiteraard blijf jij de baas over jouw gegevens. Wil je gratis inzage krijgen in jouw persoonsgegevens en een kopie ontvangen? Of wil je je gegevens wijzigen, verwijderen, gebruik beperken of je e-mailwensen aanpassen? Geen probleem. Je kunt het ons per post, telefonisch of per mail laten weten. Wil je jouw gegevens door ons laten overdragen aan een andere partij? Ook dat kan. Stuur je verzoek per post, e-mail of geef het telefonisch door en we maken het in orde.
Klachten of vragen?
Voor klachten of vragen sturen we je door naar onze contactpagina.